A iconografía do mito de Agamemnon

Rei lendario de Micenas que sucedeu a Tiestes, irmán do seu pai Atreu. Irmán de Menelao, casouse con Clitemnestra, coa que tivo os filhos Orestes, Ifixenia, Electra e Crisótemis.

Por orden de Artemisa, Agamemnon tivo que sacrificar a súa filha Ifixenia.
El sacrificio de Ifigenia-Fresco Pompeya-siglo I aC-Casa del poeta trágico, Agamenón embozado se aleja de la escena del sacrificio de Ifigenia
O sacrificio de Ifixenia no que Agamemnon foxe ocultando o seu rostro (s. I a.C.), fresco da casa do Poeta Tráxico (casa del Poeta Tragico, Pompeia), Museo Arqueolóxico Nacional (Nápoles)

Ifigenia
Ifixenia ante o sacrificio da cal Agamemnon cobre o seu rostro (1757), Giovanni Battista Tiepolo, fresco da Villa Valmarana

Le sacrifice d’Iphigénie
Le sacrifice d’Iphigénie (1685), Jean Jouvenet, Musée des Beaux-Arts (Troyes)

Participou na guerra de Troya. Na mesma, os gregos capturaron a Criseis e a Briseis. Esta última foi asignada a Aquiles, mentres a primeira a Agamemnon. Cando, por respecto a Apolo, o rei tivo que devolver a Criseis -porque o seu pai era sacerdote do deus-, lhe arrebatou Briseis a Aquiles, quen reaccionou negándose a continuar loitando na guerra até que lhe foi retornada.
SkyphoMacron
O rapto de Briseis por Agamemnon seguida de Talzibios e Diomedes, ou skyphos de Macrón (c. 480 a.C.), Louvre

Briseida conducida hasta Agamenon, Tiépolo, fresco de Villa Valmarana (1757)
Briseis levada xunto a Agamemnon (1757), Giovanni Battista Tiepolo, fresco da Villa Valmarana

Briseida devuelta a Aquiles, Rubens, El Prado
Briseis devolta a Aquiles (1630-1635), Museo del Prado (Madrid)

A súa volta a Micenas Agamemnon foi víctima de Existo en complot coa súa amante e mulher do rei, Clitemnestra. A mesma asasinou xusto despois á profetisa Casandra. Logo deste feitos, Orestes, impulsado pola súa irmá Electra, vingouse matando a Clitemnestra e a Existo.

DokimasiaPainter-EgistoAgamemnon
DokimasiaPainter-OresteEgisto
DokimasiaPainterKrater
A morte de Agamemnon e a vinganza de Orestes, cratera do pintor de Dokimasia (c. 460 a.C.), Museum of Fine Arts (Boston). Na imaxe inferior vemos a cratera observada dende distintos ángulos ordenados coma se a fósemos xirando (mirándoa dende arriba) no sentido das agulhas do reloxo. Na segunda perspectiva, que vemos en grande na imaxe superior, atopamos a Existo agarrando pola cabeza a Agamemnon e disposto a afundir por segunda vez o seu punhal nel. Detrás d’Existo espera Clitemnestra cunha machada coa intención de asesta-lo golpe definitivo e de matar á profetisa Casandra, quen quizais é unha das tres mulheres que observan o crime, mentres as outras dúas poderían ser as filhas de Agamemnon, Crisótemis e Electra. Na cuarta perspectiva, en grande na imaxe central, asistimos á vinganza de Orestes, que asasina a Existo estimulado por Electra mentres aparece por detrás súa Clitemnestra cunha machada de dobre folha disposta a matalo.

Conclúo cunha observación: aparécese evidente que a relación entre Agamemnon e os filhos de Leto non foi moi boa.

Advertisements

Etiquetas:

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s


%d bloggers like this: